Een groot aantal energieke cursisten hebben de tweedaagse cursus (nieuw en omscholing) tot B-Fitcoach gevolgd

Dinsdag 20 en woensdag 21 november was Sportbedrijf Rheden in Velp de locatie voor de cursus B-Fitcoach. De eerste dag was voor nieuwe B-Fitcoaches, de tweede dag stond in het teken van de omscholing van huidige B-Fitcoaches. B-Fit heeft haar programma aangepast met nieuwe interventies voor haar leefstijlprogramma.

De samenwerkende organisaties en partners kwamen met mooie en leerzame presentaties. Het was niet alleen puur theoretisch, de cursisten kwamen ook in de actie-stand. Nu de cursus afgerond is gaan de B-Fitcoaches op pad om actieve en gezonde scholen te creëren. Belangrijk aspect tijdens de cursus was de positieve benadering. Niet ‘wat doe je allemaal niet goed’, stond centraal, maar juist ‘wat gaat er al wel heel goed’. Dat is ook de houding die de coaches meenemen naar de basisscholen. We willen de kinderen een leuk en aantrekkelijk programma aanbieden en door die positieve aanpak motiveren. We willen ze niets verbieden.

Anneke Neijenhuis namens de Gelderse Sport Federatie: “Alle coaches en organisaties kwamen deze dagen samen met een en hetzelfde doel: blije, fitte kinderen en actieve, gezonde scholen. Gedurende de workshops en trainingen heerste er een erg leuke werksfeer. Alle betrokken organisaties presenteerden vanuit hun eigen vakgebied en overtuiging. Alles samen vormt een heel mooi geheel binnen ons leefstijlprogramma B-Fit”.

De volgende organisaties waren aanwezig voor presentaties en workshops:

• KNGU: nijntje Beweegdiploma Alida Bruggink
  • Fysio Educatief: de Klas Beweegt, Elodier Hooftman
  • Vitens; Bianca Wiggers
  • MQ-scan, Ziggy Tabacznik
  • Steunpunt Smaaklessen en EU-schoolfruit; Smaaklessen, Annelaura Schaap
  • Fit en vaardig op school: Manon Hilbrands
  • Fitgaaf! Tom Steffens

Aanwezige B-Fitcoaches:
Wieneke Dekker en Ilja Hascher-van Dijk (Sportbedrijf Rheden)
Anica Eurelings en Marijke van Herpt (Fysiotherapie Eurelings in Schimmert, Limburg)
Laska Mosterman (Sport- en Healthclub de Cirkel in Rheden)
Anika Smit (Sport Drenthe)
Sven Verwei, combinatiefunctionaris Montferland; Tim van Guilik, buurtsportcoach Renkum; Dennis Jolink, combinatiefunctionaris Heerde; Daan Smits, buurtsportcoach Scherpenzeel; Ivet Harperink, buurtsportcoach Doesburg (Gelderse Sport Federatie)
Victor Bester (Fitfabriek Bergen op Zoom)
Alet de Grip (Houtkoperschool in Ochten)
Timo Riphagen + stagiaire (Westervoort)

Schooljaar 2018-2019
Ook voor het komende schooljaar bieden onze B-Fit coaches weer een gevarieerd en educatief programma voor schoolkinderen tussen 4 en 12 jaar. Onze ‘menukaart’ is binnenkort te downloaden op deze pagina. Nu al vragen of interesse? Neem gerust contact op met Anneke Neijenhuis (zie contactgegevens onderaan deze pagina) of mail naar: info@bfit.nl.

Anneke Neijenhuis

Senior projectcoördinator