Meld je aan voor de succesvolle cursus voor buurtsportcoaches met als thema sportstimulering voor mensen met een handicap. Start cursus in november.

In november vorig jaar werd vanuit de Gelderse Sport Federatie de eerste cursus ‘Aan de slag met aangepast sporten’ georganiseerd voor buurtsportcoaches en combinatiefunctionarissen. Na drie cursusdagen met verschillende (actieve) opdrachten en kennisdeling volgde als afsluiting een terugkombijeenkomst. Vanaf november wordt deze cursus wederom aangeboden.

Meerwaarde
De eerste cursus werd gevolgd door acht deelnemers. “Een mooie cursus waarin de kennisdeling met ervaringsdeskundigen en professionals in de sport (buurtsportcoaches) de grootste meerwaarde heeft”, aldus buurtsportcoach Geke Schuurman (Helpgewoon Buurtsport, Oude IJsselstreek). Gerbert van Bemmel, buurtsportcoach Buren en Neder-Betuwe, vatte het als volgt samen: ”De cursus geeft een duidelijk inzicht in wat aangepast sporten inhoudt. Aan de hand van theorie, praktijkvoorbeelden en opdrachten wordt de rol en de mogelijkheden van de buurtsportcoach goed duidelijk. Daarnaast doe je tijdens de cursus ervaring op met andere buurtsportcoaches.”

De Gelderse Sport Federatie werkt hierbij samen met het Graafschap College en Uniek Sporten. De cursus werd mede mogelijk gemaakt met financiering vanuit de Provincie Gelderland.

Ook inschrijven voor de cursus?
Door de goede bevindingen en ervaringen van zowel deelnemers als samenwerkende partijen worden twee nieuwe cursussen gepland. Net als bij de eerste cursus is Richard te Selle vanuit het Graafschap College als docent aanwezig.

Opgeven hiervoor is vanaf nu mogelijk door het aanmeldformulier in te vullen. Klik op onderstaande button om je aan te melden voor de cursus die in november van start gaat.

Cursus ‘Aan de slag met aangepast sporten’ – start in november

• Data: 15 november, 13 december, 31 januari en 14 februari
  • Tijdstip: woensdags van 13.00 tot 17.00 uur
  • Locatie: Graafschap College Doetinchem
  • Kosten: € 49,95 per deelnemer

Voor vragen of meer informatie kun je onze cursist altijd een e-mail sturen:
Ilse Wonink: ilse.wonink@geldersesportfederatie.nl

Belangrijke informatie
Om als buurtsportcoach aan de slag te gaan met sportstimulering voor mensen met een handicap is het nodig om enige kennis te hebben van de betreffende doelgroepen en van de organisatie van sport voor mensen met een beperking. Deze cursus behandelt de benodigde kennis en geeft je handvaten om aan de slag te gaan in de wereld van het ‘aangepast sporten’. De cursus bestaat uit drie dagdelen van zowel theorie als praktijk en een terugkombijeenkomst na drie maanden. Daarnaast zijn er drie huiswerkopdrachten die je thuis of in je eigen regio uitvoert.

Ilse Wonink

Projectcoördinator & regiocoach aangepast sporten Stedendriehoek