Creëren van een hybride leeromgeving voor studenten Sport en Bewegen op de sportclub

Bij een hybride leeromgeving gaan mbo-studenten Sport en Bewegen structureel aan de slag op de sportclub. Voor sportclubs biedt dit een kans op continuïteit in de ondersteuning. De studenten bieden extra handjes en begeleiding bij de trainingen. Mbo-studenten kunnen zo wat zij leren op de opleiding in een beschermde omgeving in de praktijk brengen en werkervaring opdoen. Vanuit de GSF kan een projectcoördinator de verbinding leggen tussen de opleider en de sportclub en een project voor je opstarten. De coördinator werkt alle afspraken uit in een samenwerkingsovereenkomst.

Voorbeeld samenwerking JongPutten en MBO Sportacademie Amersfoort
Een voorbeeld van een samenwerking waarbij een hybride leeromgeving is opgezet is die tussen JongPutten en de MBO Sportacademie Amersfoort. Zij hebben een nieuwe gymonderwijsmethode ontwikkeld. Studenten van de sportacademie geven gymlessen en organiseren naschoolse activiteiten. Combinatiefunctionaris Lisette van de Kieft van JongPutten: “Elke woensdag komt een klas met 25 eerstejaars gymles geven aan leerlingen van De Pelikaan. In de middag organiseren ze samen met ons naschoolse activiteiten in de wijk voor verschillende doelgroepen. De eerstejaars worden begeleid door vierdejaars studenten. Normaal geven ze elkaar les om te oefenen, maar nu kunnen ze dus echt aan het werk in een hybride omgeving. Dat is ontzettend goed bevallen, we gaan de samenwerking verder uitbreiden.”

Lees het verhaal van JongPutten en MBO Sportacademie Amersfoort hier.

Joke Roeterdink

Senior Projectcoordinator